15.02.2017

„Ordynacja podatkowa 2017 Poradnik dla praktyków” – najnowsza publikacja ekspertów Mariański Group

Z przyjemnością informujemy, że  do sprzedaży trafiła najnowsza publikacja ekspertów kancelarii Mariański Group „Ordynacja podatkowa 2017 Poradnik dla praktyków”. Książka została wydana we współpracy z wydawnictwem C.H. Beck i jest dostępna do kupienia m.in. na stronie internetowej księgarni wydawnictwa pod adresem: https://www.ksiegarnia.beck.pl/serie-wydawnicze/podatkowe-teksty-ustaw-becka/15915-ordynacja-podatkowa-2017-poradnik-dla-praktykow-plyta-cd-adam-m15915-ordynacja-podatkowa-2017-poradnik-dla-praktykowarianski

W 2015 i 2016 r. kilkukrotnie nowelizowano ustawę Ordynacja podatkowa wprowadzając obowiązujące m.in. od 1.1.2016 r., 1.7.2016 r. i 15.7.2016 r. zmiany w zakresie istoty zobowiązania podatkowego oraz postępowania podatkowego, czynności sprawdzających, prowadzenia kontroli podatkowej, wydawania zaświadczeń oraz indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego. W życie weszły również zapowiadane od dawna przepisy regulujące przeciwdziałanie unikaniu opodatkowania. Całkowicie przebudowano również zasady udzielania pełnomocnictw.

Istotnymi wyróżnikami tej książki są:

• 43 praktyczne artykuły omawiające poszczególne zagadnienia Ordynacji podatkowej z uwzględnieniem zmian w przepisach, które obowiązują od 1.1.2016 r., 1.7.2016 r., 15.7.2016 r., 1.1.2017 r.,
  • 39 wzorów dokumentów na płycie CD,
  • omówienie trudnych i kontrowersyjnych tematów, takich jak: klauzula przeciwko unikaniu  opodatkowania, rozstrzyganie wątpliwości na korzyść podatnika, zmiany w zakresie wydawania interpretacji prawa podatkowego, nowe pełnomocnictwa w praktyce,
  • praktyczne ujęcie stosowania przepisów zarówno z punktu widzenia podatników, pełnomocników, jak i organów,
  • tekst ustawy – Ordynacja podatkowa w wersji na 1.1.2017 r. z uwzględnieniem zmian, jakie wchodzą w życie od 1.3.2017 r. oraz 1.7.2017 r.

Dzięki tej publikacji dowiedzą się Państwo m.in.:

1. Kiedy organ podatkowy powinien rozstrzygnąć wątpliwości na korzyść podatnika,
  2. Jak wyglądają nowe zasady występowania o wydanie interpretacji indywidualnej prawa podatkowego,
  3. Kiedy zobowiązanie podatkowe zabezpieczone hipoteką przymusową może się przedawnić,
  4. Czy można zapłacić podatek za inną osobę i w jakiej wysokości,
  5. Jak rozłożyć zaległość podatkową na raty,
  6. Dlaczego warto sporządzać uzasadnienie przyczyn korekty deklaracji podatkowej pomimo zniesienia takiego obowiązku,
  7. W jaki sposób członek zarządu może uwolnić się od odpowiedzialności za zobowiązania spółki,
  8. Kiedy pełnomocnik odpowie za zaległości podatkowe swojego mocodawcy,
  9. Na kim ciąży obowiązek sporządzania Jednolitego Pliku Kontrolnego,
  10. Do jakich transakcji znajdzie zastosowanie klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania,
  11. Jakie elementy powinno zawierać prawidłowo sporządzone odwołanie od decyzji podatkowej,
  12. Kiedy można ustanowić pełnomocnika szczególnego, a kiedy ogólnego,
  13. Czy organ podatkowy może odstąpić od obowiązku doręczania pism drogą elektroniczną profesjonalnemu pełnomocnikowi,
  14. Jak prawidłowo sformułować wezwanie kierowane do podatnika, na jakiej podstawie prawnej powinno być oparte i czego organ może się domagać, aby nie narazić się na zarzut nadużycia swoich uprawnień.
  15. Jak przebiega postępowanie podatkowe dotyczące opodatkowania przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych,
  16. Z jakich źródeł organy podatkowe czerpią wiedzę o majątku podatnika i w jaki sposób podatnik może bronić się przez zarzutem posiadania dochodów nieujawnionych.