Weryfikator DTP

Weryfikacja obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych

(zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 stycznia 2019 r.),

1 stycznia 2019 r. weszły w życie nowe przepisy, które wprowadzają rewolucję w cenach transferowych.  Zmiany mogą zaskakiwać, albowiem ostatnia duża nowelizacja miała miejsce 1 stycznia 2017 r., i dla podatników oznaczała całkowitą zmianę podejścia do zagadnienia związanego ze sporządzeniem dokumentacji cen transferowych. 1 stycznia 2019 r., większość podatników na nowo będzie zobligowana do zweryfikowania swoich obowiązków dokumentacyjnych w ślad uchwalonych przepisów.

Znowelizowane przepisy dają podatnikowi możliwość zastosowania nowych reguł dokumentacyjnych już do transakcji realizowanych w roku podatkowym rozpoczynającym się po dniu 31 grudnia 2017 r. W praktyce oznacza to, że podatnik sporządzając dokumentację cen transferowych za 2018 rok może dokonać wyboru, z którego reżimu prawnego skorzystać. Podejmując decyzję warto zatem przeanalizować realizowane transakcje pod kątem przepisów obowiązujących w 2018 r., oraz tych, które weszły w życie 1 stycznia 2019r.

Pomocnym może okazać się w tym zakresie Weryfikator DTP, stworzony przez doświadczonych ekspertów z Departamentu Podatków w Mariański Group. Narzędzie, które w sposób przejrzysty przybliża obowiązki dokumentacyjne w zakresie cen transferowych obowiązujące od 1 stycznia 2019 r.

Co trzeba zrobić, by przeanalizować swoją sytuację i upewnić się w kwestii TP?

Wystarczy odpowiedzieć na kilka prosto sformułowanych pytań.

Zapraszamy do skorzystania z nowego narzędzia.

Zapraszamy również do kontaktu i skorzystania z porady ekspertów.

Zespół Podatkowy Mariański Group.

kancelaria@marianskigroup.pl