30.03.2020

Tagi: , , ,

Pakiet antykryzysowy – wzory wniosków o odroczenie płatności VAT & CIT lub rozłożenie jej na raty

Pandemia spowodowana przez COVID-19 w znaczący sposób wpłynęła na każdą sferę życia, ograniczając nie tylko naszą wolność osobistą, ale również w poważnym stopniu zakłócając bądź całkowicie wyłączając możliwość prowadzenia działalności gospodarczej. „Tarcza antykryzysowa”, która z założenia miała ochronić zarówno firmy, jak i obywateli przed gospodarczym szokiem wywołanym epidemią, wydaje się nie spełniać pokładanych w niej nadziei. Przedsiębiorcy nie znajdą pomocy państwa w wielu problemach wynikających z zaistniałej sytuacji. Zostaną pozostawieni sami sobie wobec narastających trudności.

Zespół Mariański Group służy Państwu wiedzą, doświadczeniem i wsparciem. Tym razem, z myślą o przedsiębiorcach działających we wszystkich branżach dotkniętych skutkami epidemii, przygotowaliśmy wzory wniosków z komentarzami naszych ekspertów. Dołączamy również gotowe wnioski do wypełnienia i przesłania:

• rozłożenie podatku VAT na raty za luty/marzec 2020

• rozłożenie podatku CIT PIT na raty za luty/marzec 2020

• odroczenie płatności podatku VAT za luty/marzec 2020

• odroczenie płatności podatku CIT PIT za luty/ marzec 2020

wzór z komentarzami ekspertów Mariański Group    wzór edytowalny do wypełnienia

Wystarczy wypełnić kilka pól, postępując zgodnie z naszymi wskazówkami, które dołączamy do udostępnianych wzorów.

W zakresie zaliczek na podatki dochodowe PIT i CIT za marzec 2020 r. wnioski należy złożyć do 20 kwietnia, natomiast w przypadku podatku VAT – do dnia 25 kwietnia.

Możliwe jest także złożenie wniosków dla zobowiązań podatkowych za luty 2020 r., których termin płatności upłynął odpowiednio 20 i 25 marca. Wniosek o odroczenie zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub rozłożenia zaległości podatkowej na raty należy złożyć jak najszybciej po stwierdzeniu faktu, iż niemożliwym będzie uregulowanie zobowiązania.

Ze względu na naglące terminy, a także Państwa bezpieczeństwo, warto złożyć te wnioski za pośrednictwem platformy ePUAP.